vrijdag 17 februari 2012

Gratis AbelLife App voor Androids

De nieuwe AbelLife App voor Androidstoestellen is er.  Met deze App beheer en koop je routebelevingen op je Smartphone.  De App is gratis inclusief een aantal wandel-en fietstochten. Voor het aanschaffen en downloaden van de routes is het gemakkelijk om dit via WIFI te doen.  Ga je de routes daadwerkelijk beleven dan functioneert de App 100 % Offline.
Op de Fiets- en wandelbeurs hebben we de App gepresenteerd aan bezoekers. Er werd enthousiast gereageerd op de App en de mogelijkheden. Wij zijn erg benieuwd naar de reacties van gebruikers. Met alle tips en reacties kunnen wij de belevingen nog beter maken.
Naar verwachting is de gratis App in week 8 beschikbaar voor iPhone.   

3 opmerkingen:

  1. Loop ik daar op de Fiets- en Wandelbeurs tegen de stand van Abellife.
    Wat ik zag in een oogopslag beviel me direct. Vriendelijke lay-out, duidelijk, foto's, prettige kaarten, verhaaltjes, fiets en wandelroutes. Helemaal goed. De App is nog gratis ook. Prima.
    Om te proberen zijn er een paar setjes gratis te downloaden. Fantastisch!

    Thuis gekomen natuurlijk direct de App opgehaald.
    Een route om te kijken hoe het er uit zag. Volledig naar verwachting.

    Vandaag een route echt gelopen. De route bij Hierden afgelopen weekeind thuis bekeken. De achtergrond info van de streek, de plaatjes, beesjes en verdere bijzonderheden.
    De route op de kaart nageplozen. Veelbelovend.
    Kreeg er zin in.

    Een prachtige route via Uddel, Vierhouten, Epe door het bos laten plannen op Google van mijn telefoon. Een opwarmertje.
    Droog, winderig met af en toe een zonnetje. Perfect voor een stevige wandeling.
    Start bij uitspanning 'De Schaapskooi". Gelijk al een fantastisch uitzicht over de weidse heide. De App opgestart en de route gekozen. Even wachten. De GPS schakelt in en piep, hij zoekt mijn positie op de gedetailleerde wandelkaart. De kaart word ron dit pijltje gecentreerd. Duidelijk.
    De route is een rood lijntje. Een minpuntje, maar onvermijdelijk en niet onoverkomelijk, de kaart richt zich niet automatisch op mijn looprichting. De kaart is ingescant als achtergrond en de tekst wordt dan onleesbaar op zijn kop. Geeft niks. Je kan makkelijk inzoomen voor mijn 50+ ogen. Leesbril niet nodig.
    Verder zijn de optische signalen zo duidelijk dat je met minimaal raadplegen van de kaart je weg kan vinden. Een piepje voor een afslag. Een tuutje voor een bezienswaardigheid. Zelfs een bescheiden piepje als je van de route afraakt. Het moet wel gek gaan dat je verdwaald. Heel relaxed lopen zo. Maximaal genieten van de wandeling en omgeving.

    Wat mis kan gaan is dat de accu van de telefoon de geest geeft. Ik had nog een wandel programma mee lopen: Endomondo. Die vreet stroom. Evenals de GPS. Dus een eerlijk accutest heb ik niet kunnen maken.

    Abellife maakt geen gebruik van online kaarten of informatie. Dus internet van de telefoon kan uitgezet worden. Spaart weer stroom. De kaart is ook niet vaak of langdurig nodig, dus het scherm kan na bv. 6 sec al uit. De lichtintensiteit omlaag is ook zuinig. Ik denk dat hiermee de telefoon bijna een hele dag kan draaien met Abellife aan. Ik had gelukkig nog een externe accu bij me. Dus mijn mobiel moest na 2,5 uur aan het infuus. Helaas was de USB verbinding zwak, dus hij lade niet echt bij. In het zicht van de eindpunt viel het toestel helemaal uit. Wat nu? Waar zit ik? Hoe kom ik weer bij de auto? Na een reboot zat er net voldoen prik in de accu om zonder GPS, Internet en alleen Abellife actief. Ik wist weer gewoon op de wandelkaart en het rode lijntje weer bij de auto te komen. Dan is Abellife dus heel zuinig. 5 km lopen op maar 10% acculading.
    Voorheen maar 10 km op een 100% volle accu. Met 2 programma's tegelijk draaiend.

    Alles terug kijkend zeg ik. Super programma. Voldoet volledig aan de verwachting.
    Denk aan de acculading van de telefoon en verder is het informatief en relaxed wandelen.
    Er is al een berg aan wandelingen beschikbaar. Goed start dus.

    Dat is dus al gelijk het voordeel van Abellife. Je hebt alle 'folders' van een streek gelijk bij elkaar tegen een fractie van de prijs die ze werkelijk kosten bij b.v. het VVV.
    Fout lopen kan bijna niet. Daar zorgt de GPS functie voor. Dat loop een stuk rustiger. Iets intressants of een afslag voorbij lopen kan ook niet. Een piep geeft dat tijdig aan.
    Je kan ook thuis op je gemak de info bekijken. Evt. met aanvulling van filmpjes op internet. Dat kom je beslagen ten ijs. De voorpret is ook belangrijk.

    Kortom, ik ben helemaal weg van Abellife.
    Nee, ik werk niet bij Abellife en ben ook niet gevraagd of betaald dit allemaal te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste BrandweerQuest, Dank je wel voor de mooie recensie. Wij hopen dat je nog veel plezier gaat beleven met AbelLife. Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige route gelopen bij Beerser Bulten. Aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen

Beste Blogger,

Hartelijk dank voor je reactie op het AbelLife Blog.

Wij hopen dat je naar tevredenheid van het blog gebruik hebt gemaakt. Uiteraard zullen wij snel een reactie geven als je blog daar aanleiding voor is.

Met vriendelijke groet,
Wij van AbelLife